Budynek mieszkalny, działka, Obiekt handlowy, Lokal mieszkalny
Wycena nieruchomości
Sprawdź Dokumenty do wyceny
Wycena nieruchomości
Operat szacunkowy to oficjalny dokument przygotowany przez Rzeczoznawcę Majątkowego, który precyzyjnie określa wartość rynkową nieruchomości.
Od początku naszej działalności wyceniliśmy już ponad 20 000 nieruchomości, w tym działki, domy, mieszkania, inwestycje deweloperskie, hale, biurowce, sklepy i restauracje.
Naszą specjalizacją są wyceny służące do zabezpieczenia wierzytelności. Wyceny sporządzone przez nas są uznawane przez największe banki działające w Polsce.
Dokumenty do wyceny
Budynek mieszkalny
Dla wyceny budynku mieszkalnego niezbędne są:
- Numer księgi wieczystej
- Wypis z rejestru gruntów lub zbiór danych EGiB i mapa ewidencyjna gruntów
- Wypis z rejestru gruntów lub zbiór danych EGiB dotyczący drogi dojazdowej (niezależnie czy działka drogowa jest współwłasnością, czy należy do gminy lub Skarbu Państwa)
- Wypis z planu zagospodarowania przestrzennego (jeśli dotyczy)
- Wypis ze studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego (w przypadku braku miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego)
- Dokument określający powierzchnię użytkową budynku (np. inwentaryzacja, projekt budowlany)
- Projekt zagospodarowania działki (jeśli obiekt jest w budowie)
- Kosztorys (jeśli obiekt jest w budowie)
- Pozwolenie na użytkowanie lub pozwolenie na budowę (jeśli obiekt jest w budowie)
- Umowa przedwstępna sprzedaży lub umowa deweloperska
Od początku naszej działalności wyceniliśmy już ponad 20 000 nieruchomości, w tym działki, domy, mieszkania, inwestycje deweloperskie, hale, biurowce, sklepy i restauracje.
Naszą specjalizacją są wyceny służące do zabezpieczenia wierzytelności. Wyceny sporządzone przez nas są uznawane przez największe banki działające w Polsce.
Obiekt handlowy
Aby dokonać wyceny obiektu handlowego, potrzebne są:
- Numer księgi wieczystej
- Wypis z rejestru gruntów lub zbiór danych EGiB i mapa ewidencyjna gruntów
- Wypis z kartoteki budynków
- Wypis z rejestru gruntów lub zbiór danych EGiB dotyczący drogi dojazdowej (niezależnie czy działka drogowa jest współwłasnością, czy należy do gminy lub Skarbu Państwa)
- Wypis z planu zagospodarowania przestrzennego (opcjonalnie)
- Rzuty poziome budynków z zestawieniem powierzchni użytkowej w rozbiciu na poszczególne części funkcjonalne i/lub tabelaryczne zestawienie powierzchni
- Pozwolenie na użytkowanie lub pozwolenie na budowę (jeśli brak pozwolenia na użytkowanie)
- Umowy najmu lub zestawienie miesięcznych stawek czynszu netto dla wynajętych powierzchni wraz z okresem wypowiedzenia umowy
- Wysokość opłaty eksploatacyjnej (jeśli naliczana oddzielnie)
- Wysokość opłaty za użytkowanie wieczyste gruntu (jeśli dotyczy)
- Kwota podatku od nieruchomości w rozbiciu na grunty, budynki i budowle
- Wysokość składki na ubezpieczenie budynków
Działka
Aby dokonać wyceny działki, potrzebne są następujące dokumenty:
- Numer księgi wieczystej
- Wypis z rejestru gruntów lub zbioru danych EGiB i mapa ewidencyjna gruntów
- Wypis z rejestru gruntów lub zbioru danych EGiB dotyczący drogi dojazdowej (niezależnie czy działka drogowa jest współwłasnością, czy należy do gminy lub Skarbu Państwa)
- Mapa zasadnicza z przebiegiem uzbrojenia
- Wypis z planu zagospodarowania przestrzennego (jeśli dotyczy)
- Wypis ze studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego (w przypadku braku miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego)
- Decyzja o warunkach zabudowy (jeśli została wydana)
- Decyzja o pozwoleniu na budowę (jeśli została wydana)
Lokal mieszkalny
Do wyceny lokalu mieszkalnego będą potrzebne:
- Numer księgi wieczystej lokalowej
- Dokument określający powierzchnię użytkową mieszkania i przynależności (np. akt notarialny, rzut z inwentaryzacji)
- W przypadku braku księgi wieczystej, zaświadczenie ze spółdzielni mieszkaniowej (dla spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu mieszkalnego)